donderdag, juli 29, 2004

Online adverteren gaat magazines voorbij

Het totaalbedrag dat door Amerikaanse adverteerders wordt besteed aan online adverteren zal binnen drie jaar hoger zijn dan de advertentie-uitgaven aan magazines.

JupiterMedia voorspelt dat in 2007 beide media ongeveer op 13,8 miljard dollar kunnen rekenen. Het jaar daarna echter zal online tot 15 miljard groeien.

Deze groei zal onder meer door onder meer commerciële links op websites en andere online diensten als 'messengers' groeien tot 16 miljard dollar in 2009.

bron

vrijdag, juli 23, 2004

Australi� boekt succes tegen spam

Een strenge wet heeft er in Australi� voor gezorgd dat er minder ongewenste e-mails worden verstuurd.

Voorbeeld voor de wereld
Volgens het Australische overheidsadviesorgaan voor communicatie zou de wet als wereldwijd voorbeeld kunnen dienen om de zogeheten spam in te dammen.

Commerci�le organisaties die herhaaldelijk ongewenste e-mail versturen, kunnen volgens de wet een boete van 1,1 miljoen Australische dollars (670.000 euro) per dag krijgen tot ze met hun spam stoppen.

miljarden
Vooral e-mails over pornografie of reclame voor producten als erectiepillen zijn sinds de invoering van de wet in april vrijwel verdwenen in Australi�.

Uit recent onderzoek blijkt dat spam driekwart van alle e-mails uitmaakt die wereldwijd worden verzonden via internet. De bestrijding van de ongewenste elektronische post kost bedrijven miljarden."

bron:

zaterdag, juli 03, 2004

Bill 'google this' Gates

Met een beginscherm dat veel gelijkenis vertoont met dat van Google, lanceert Microsoft de eerste fase van de nieuwe eigen zoekdienst. Nederland heeft een eigen exemplaar.

MSN lanceerde zojuist de nieuwe en geupdate diensten voor MSN Zoeken. Hiermee moeten gebruikers sneller, duidelijker en gemakkelijker toegang krijgen tot informatie. Het gaat nog niet om de definitieve nieuwe algoritmische zoekmachine, maar die moet er uiterlijk 1 juli 2005 wel zijn. Deze 'Technology Preview' is volgens Microsoft een allereerste test van de 'ruwe', door MSN gebouwde, algoritmische zoekmachine. Het gaat nu om een 'initi�le technologietest' voor de toekomstige algoritmische zoekmachine. Deze test heeft als doel feedback van webmasters en enthousiaste gebruikers van zoekmachines te verzamelen.
Met de snelle lancering van de de b�taversie van de nieuwe zoekdienst wil Microsoft ontwikkelaars en zoekexperts in de gelegenheid stellen om kritisch naar de dienst te kijken en verbeteringen voor te stellen.
Een tweede opvallend punt is dat MSN de betaalde en gewone zoekresulaten beter scheidt dan voorheen, en daarmee wat betreft betrouwbaarheid op gelijke hoogte kan komen met Google. Vanaf vandaag worden alle door adverteerders betaalde links bovenin het scherm in gearceerde velden weergegeven, onder het kopje 'Gesponsorde sites'.
Een derde opvallend facet is de vroege lancering, die de beursgang van Google in de wielen kan rijden. Google heeft overigens zelf met haar e-maildienst goed naar de opmaak van Yahoo Mail gekeken en die geoptimaliseeerd.
Aan de ontwikkeling van de zoekdienst ligt een investering van precies 100 miljoen dollar ten grondslag, zegt Microsoft.

lees verder