Online marketing heeft steeds meer invloed
Televisiecommercials zorgen nog steeds voor de grootste merkbekendheid, maar online marketing en websites hebben een steeds grotere invloed op het leerproces en koopgedrag van de consument. Dit volgens onderzoek van DoubleClick.
Het Amerikaanse online advertising softwarebedrijf DoubleClick onderzoekt jaarlijks de invloed die verschillende mediakanalen hebben op het koopgedrag van de consument en verzamelt de resultaten in zijn ‘Touchpoints Survey’.
Volgens de onderzoekers hebben de verschillende productcategorieën ieder nog steeds een eigen aanpak nodig, al wordt het steeds duideljker dat de meeste producten veel baat hebben bij online marketing.
Televisie zorgt voor de meeste merkbekendheid, maar online advertising, e-mail en zoekmachinemarketing snoepen steeds meer aandeel weg bij de tradtionele media. Daarnaast heeft online marketing grote invloed op het leerproces en koopgedrag van de consument. DoubleClick ondervroeg consumenten naar hun koopgedrag over de afgelopen zes maanden, in tien categorieën, te weten Automotive, Elektronica, Persoonlijke Verzorging, Hypotheken/Leningen, Credit Cards/Retail Banking, Films, Medicijnen, Telecom, Huishoudelijk en Reizen. Het onderzoek richtte zich op het leerproces van de consument em hoe de marketingkanalen het koopgedrag beinvloeden.
lees verder
Het Amerikaanse online advertising softwarebedrijf DoubleClick onderzoekt jaarlijks de invloed die verschillende mediakanalen hebben op het koopgedrag van de consument en verzamelt de resultaten in zijn ‘Touchpoints Survey’.
Volgens de onderzoekers hebben de verschillende productcategorieën ieder nog steeds een eigen aanpak nodig, al wordt het steeds duideljker dat de meeste producten veel baat hebben bij online marketing.
Televisie zorgt voor de meeste merkbekendheid, maar online advertising, e-mail en zoekmachinemarketing snoepen steeds meer aandeel weg bij de tradtionele media. Daarnaast heeft online marketing grote invloed op het leerproces en koopgedrag van de consument. DoubleClick ondervroeg consumenten naar hun koopgedrag over de afgelopen zes maanden, in tien categorieën, te weten Automotive, Elektronica, Persoonlijke Verzorging, Hypotheken/Leningen, Credit Cards/Retail Banking, Films, Medicijnen, Telecom, Huishoudelijk en Reizen. Het onderzoek richtte zich op het leerproces van de consument em hoe de marketingkanalen het koopgedrag beinvloeden.
lees verder
<< Home