Webads start met behavourial targeting
Behavioral targeting is het aanbieden van gepersonaliseerde advertenties op basis van profielgegevens en surfgedrag van bezoekers. Webads introduceert deze vorm in samenwerking met Wunderloop
"Behavioral targeting, waarbij niet alleen gekeken wordt naar profielgegevens, zoals leeftijd en geslacht, maar ook naar het surfgedrag van internetgebruikers, levert aantoonbaar betere resultaten op", zegt managing partner Tjeerd Kooij van Webads tegen Adforesult.
"De internetgebruiker krijgt advertenties te zien die relevant zijn voor hem of haar en dat verhoogt de aandacht en waardering voor de advertenties enorm. Wij hebben hoge verwachtingen van behavioral targeting en zullen dit gaan aanbieden op ons gehele netwerk."
Overigens is Webads mijns inziens niet de eerste die dit in Nederland toepast aangezien bekend is van KLM dat zij hier al mee experimenteerden.
Op de site van Emerce valt daarover te lezen:
"Behavioral targeting, waarbij niet alleen gekeken wordt naar profielgegevens, zoals leeftijd en geslacht, maar ook naar het surfgedrag van internetgebruikers, levert aantoonbaar betere resultaten op", zegt managing partner Tjeerd Kooij van Webads tegen Adforesult.
"De internetgebruiker krijgt advertenties te zien die relevant zijn voor hem of haar en dat verhoogt de aandacht en waardering voor de advertenties enorm. Wij hebben hoge verwachtingen van behavioral targeting en zullen dit gaan aanbieden op ons gehele netwerk."
Overigens is Webads mijns inziens niet de eerste die dit in Nederland toepast aangezien bekend is van KLM dat zij hier al mee experimenteerden.
Op de site van Emerce valt daarover te lezen:
KLM wil flinke stappen maken op het gebied van personalisatie. Een eerste proef met behavioral targetting, waarbij het surfgedrag op de site met behulp van cookies in kaart werd gebracht, was succesvol. Op het surfgedrag afgestemde aanbiedingen werden op de site getoond. Het effect van behavioral targetting was een stijging van de conversie van tussen de drie en zeven procent, zegt Kuijn. KLM kijkt nu hoe ze deze vorm van personalisatie op structurele basis kan gaan inzetten.
<< Home