Zeven soorten online shoppers
Volgens een onderzoek van onderzoeksbureau Flexo-Hiner, eCommerce Benefits Monitor genaamd, zijn online shoppers in te delen in zeven verschillende types. Dat zijn:
- eJoiners (16%): Shoppers die de online community zien als de beste plaats om de shoppen en om over shoppen te discussiƫren.
- ePrivateers: (14%) Shoppers die graag anoniem willen blijven om producten te kopen die ze niet in een gewone winkel zouden kopen.
- eDiscounters: (15%) Shoppers die het internet vooral gebruiken om zo goedkoop mogelijke producten te kunnen kopen.
- eCynics: (14%) Shoppers met een negatieve ervaring wat betreft online kopen.
- eBrowsers: (12%) Shoppers die online vergelijken maar offline kopen.
- at-Homers: (14%) Shoppers die thuiswinkelen het belangrijkste aspect vinden van internet.
- eAutomators: (15%) Shoppers die het internet vooral gebruiken om processen te optimaliseren en te automatiseren als het om online winkelen gaat.
- eJoiners (16%): Shoppers die de online community zien als de beste plaats om de shoppen en om over shoppen te discussiƫren.
- ePrivateers: (14%) Shoppers die graag anoniem willen blijven om producten te kopen die ze niet in een gewone winkel zouden kopen.
- eDiscounters: (15%) Shoppers die het internet vooral gebruiken om zo goedkoop mogelijke producten te kunnen kopen.
- eCynics: (14%) Shoppers met een negatieve ervaring wat betreft online kopen.
- eBrowsers: (12%) Shoppers die online vergelijken maar offline kopen.
- at-Homers: (14%) Shoppers die thuiswinkelen het belangrijkste aspect vinden van internet.
- eAutomators: (15%) Shoppers die het internet vooral gebruiken om processen te optimaliseren en te automatiseren als het om online winkelen gaat.
<< Home