Bill 'google this' Gates
Met een beginscherm dat veel gelijkenis vertoont met dat van Google, lanceert Microsoft de eerste fase van de nieuwe eigen zoekdienst. Nederland heeft een eigen exemplaar.
MSN lanceerde zojuist de nieuwe en geupdate diensten voor MSN Zoeken. Hiermee moeten gebruikers sneller, duidelijker en gemakkelijker toegang krijgen tot informatie. Het gaat nog niet om de definitieve nieuwe algoritmische zoekmachine, maar die moet er uiterlijk 1 juli 2005 wel zijn. Deze 'Technology Preview' is volgens Microsoft een allereerste test van de 'ruwe', door MSN gebouwde, algoritmische zoekmachine. Het gaat nu om een 'initi�le technologietest' voor de toekomstige algoritmische zoekmachine. Deze test heeft als doel feedback van webmasters en enthousiaste gebruikers van zoekmachines te verzamelen.
Met de snelle lancering van de de b�taversie van de nieuwe zoekdienst wil Microsoft ontwikkelaars en zoekexperts in de gelegenheid stellen om kritisch naar de dienst te kijken en verbeteringen voor te stellen.
Een tweede opvallend punt is dat MSN de betaalde en gewone zoekresulaten beter scheidt dan voorheen, en daarmee wat betreft betrouwbaarheid op gelijke hoogte kan komen met Google. Vanaf vandaag worden alle door adverteerders betaalde links bovenin het scherm in gearceerde velden weergegeven, onder het kopje 'Gesponsorde sites'.
Een derde opvallend facet is de vroege lancering, die de beursgang van Google in de wielen kan rijden. Google heeft overigens zelf met haar e-maildienst goed naar de opmaak van Yahoo Mail gekeken en die geoptimaliseeerd.
Aan de ontwikkeling van de zoekdienst ligt een investering van precies 100 miljoen dollar ten grondslag, zegt Microsoft.
lees verder
MSN lanceerde zojuist de nieuwe en geupdate diensten voor MSN Zoeken. Hiermee moeten gebruikers sneller, duidelijker en gemakkelijker toegang krijgen tot informatie. Het gaat nog niet om de definitieve nieuwe algoritmische zoekmachine, maar die moet er uiterlijk 1 juli 2005 wel zijn. Deze 'Technology Preview' is volgens Microsoft een allereerste test van de 'ruwe', door MSN gebouwde, algoritmische zoekmachine. Het gaat nu om een 'initi�le technologietest' voor de toekomstige algoritmische zoekmachine. Deze test heeft als doel feedback van webmasters en enthousiaste gebruikers van zoekmachines te verzamelen.
Met de snelle lancering van de de b�taversie van de nieuwe zoekdienst wil Microsoft ontwikkelaars en zoekexperts in de gelegenheid stellen om kritisch naar de dienst te kijken en verbeteringen voor te stellen.
Een tweede opvallend punt is dat MSN de betaalde en gewone zoekresulaten beter scheidt dan voorheen, en daarmee wat betreft betrouwbaarheid op gelijke hoogte kan komen met Google. Vanaf vandaag worden alle door adverteerders betaalde links bovenin het scherm in gearceerde velden weergegeven, onder het kopje 'Gesponsorde sites'.
Een derde opvallend facet is de vroege lancering, die de beursgang van Google in de wielen kan rijden. Google heeft overigens zelf met haar e-maildienst goed naar de opmaak van Yahoo Mail gekeken en die geoptimaliseeerd.
Aan de ontwikkeling van de zoekdienst ligt een investering van precies 100 miljoen dollar ten grondslag, zegt Microsoft.
lees verder
<< Home