Meer geld naar zoekmachine marketing
Nederlandse adverteerders hebben het afgelopen jaar 34 miljoen euro geïnvesteerd in search engine marketing (SEM), het commercieel gebruik maken van zoekmachines. Dit jaar zal dat 59 miljoen euro zijn. De komende drie jaar zal het totaal aan uitgaven aan SEM verdriedubbelen zo is de verwachting.
Dat stelt onderzoeksbureau Forrester Research, in opdracht van online-advertentiebureau V4M, in een zojuist verschenen rapport over SEM in Nederland. SEM is zoekmachinemarketing, waarbij adverteerders zoekmachines betalen om gevonden te worden bij bepaalde trefwoorden. Forrester Research voorspelt de komende drie jaar een verdriedubbeling van de uitgaven aan deze vorm van marketing. In totaal zullen Nederlandse adverteerders de komende zes jaar 578 miljoen euro uitgeven aan SEM, voorspelt Forrester. Volgens Gert Jan Laurman, directeur van V4M behoort de toenemende investeringen in SEM tot de belangrijkste stimulatoren achter de groei van online adverteren in Nederland in 2005.
Dat stelt onderzoeksbureau Forrester Research, in opdracht van online-advertentiebureau V4M, in een zojuist verschenen rapport over SEM in Nederland. SEM is zoekmachinemarketing, waarbij adverteerders zoekmachines betalen om gevonden te worden bij bepaalde trefwoorden. Forrester Research voorspelt de komende drie jaar een verdriedubbeling van de uitgaven aan deze vorm van marketing. In totaal zullen Nederlandse adverteerders de komende zes jaar 578 miljoen euro uitgeven aan SEM, voorspelt Forrester. Volgens Gert Jan Laurman, directeur van V4M behoort de toenemende investeringen in SEM tot de belangrijkste stimulatoren achter de groei van online adverteren in Nederland in 2005.
<< Home