vrijdag, augustus 20, 2004

De grens tussen tijdschrift en internet vervaagt

Op de site Shopseptembervogue.com kunnen mensen direct surfen naar informatie over kleding, make-up en andere artikelen die in de advertenties van het blad staan. Ook kunnen producten direct online worden besteld.

"Het blad Vogue blijft er hetzelfde uitzien, maar alleen kun je er nu zelf op reageren", legt uitgever Tom Florio uit tegenover zakenblad Forbes. Het concept is volgens Florio anders dan de gewone winkelbladen. Bij andere bladen moeten lezers die iets leuks in een advertentie zien staan, naar de website van die adverteerder. Het voordeel van deze formule zou zijn dat alles te vinden is via één website.

In ieder geval trekt de nieuwe formule adverteerders aan. Het extra dikke herfstnummer telt 832 pagina's waarvan er 190 zijn gevuld met advertenties van bedrijven die vorig jaar nog geen zaken deden met Vogue. Het totaal aantal pagina's met advertenties is 647, de rest is redactionele content. Een jaar geleden teldwas het herfstnummer nog 740 pagina's dik.

De site zal 442 producten uit de papieren advertenties digitaal aanbieden. In totaal is dit het aanbod van 186 adverteerders. Florio verwacht de 160.000 en 250.000 bezoekers op de site. De site Shopseptembervogue.com is geopend van 24 augustus tot en met 31 oktober.

bron

bron