IAB Nederland is tevreden
De netto online bestedingen in Nederland kwamen in het tweede kwartaal van 2004 uit op 15,6 miljoen euro. Dat betekent een groei van 58 procent in vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder.
De cijfers komen van IAB Nederland, dat met haar 13 grootste internetexploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het tweede kwartaal in kaart bracht. De dertien bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia. Deze partijen vertegenwoordigen ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines.
Volgens directeur Igor Beuker van IAB Nederland stijgt van veertien Europese landen alleen het percentage netto bestedingen in Engeland harder dan in Nederland. ‘Een plek op het podium is onze Europese doelstelling, dus IAB Nederland is voorlopig zeer tevreden.’
De branches die het meest besteedden in het tweede kwartaal waren telecom/ICT met 20,4 procent, media met 18,1 procent en financiële dienstverlening met 15,7 procent. Aan overige producten en diensten (chari's, kansspelen, onroerend goed) werd 7,2 procent besteed en aan horeca/toerisme/recreatie 6,5 procent.
Van de online bestedingen in het tweede kwartaal kwam 49 procent uit banners & skyscrapers.
Bron: IAB
De cijfers komen van IAB Nederland, dat met haar 13 grootste internetexploitanten en BBC De Media en Reclame Bank de netto online bestedingen over het tweede kwartaal in kaart bracht. De dertien bedrijven die data hebben aangeleverd zijn: MSN, Adlink, IP, Netdirect, Adformatie, Funda, Webads, Wanadoo, Veronica, Lycos, ilse media, IDG Communications en Wegener Multimedia. Deze partijen vertegenwoordigen ruim 1500 Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines.
Volgens directeur Igor Beuker van IAB Nederland stijgt van veertien Europese landen alleen het percentage netto bestedingen in Engeland harder dan in Nederland. ‘Een plek op het podium is onze Europese doelstelling, dus IAB Nederland is voorlopig zeer tevreden.’
De branches die het meest besteedden in het tweede kwartaal waren telecom/ICT met 20,4 procent, media met 18,1 procent en financiële dienstverlening met 15,7 procent. Aan overige producten en diensten (chari's, kansspelen, onroerend goed) werd 7,2 procent besteed en aan horeca/toerisme/recreatie 6,5 procent.
Van de online bestedingen in het tweede kwartaal kwam 49 procent uit banners & skyscrapers.
Bron: IAB
<< Home