vrijdag, augustus 01, 2003

De inhaalrace van SIRE

De Stichting Ideeƫle Reclame is vooral bekend door de anti-vuurwerk campagnes rond de jaarwisseling en recentelijk scoorde zij goed met 'Kinderen hebben het druk! Van wie zouden ze dat nou hebben?'

SIRE moet het hebben van het sociale gezicht van de reclamebranche. Copwriters, art directors, dtp'ers enzovoort; iedereen werkt belangeloos mee. Kranten staan een paar pagina's af, minuten op de radio worden gereserveerd en ook een eigen website is onderdeel van SIRE's mediamix.

Opvallend is dat ondanks al die medewerking een online campagne nog nooit grootschalig is ingezet. Maar daar komt vanaf vandaag verandering in! Franc Goebbels (MediaShare) heeft mijn aanbod van een tijd geleden aangenomen en groen licht gegeven voor online advertising van de nieuwste campagne 'Studenten maken SIRE campagne'; een campagne waarin studenten worden opgeroepen mee te werken aan een nieuwe actie tegen zinloos geweld.

De bannercampagne zal worden getoond op de grootste website familie van Nederland: Startpagina.nl
Startpagina kent zo'n 3000 subpagina's, de zogenaamde 'dochters'. Al die pagina's zijn onderwerpgerelateerd en bieden plek aan twee commerciƫle bannerposities.

Zo kan het zijn dat u voorbij surft over de Startpagina voor reclame en rechtsboven de SIRE-banner ziet lonken. Hetzeflde geldt voor de Startpagina's over: scholieren, nicolascage, ..... etcetera.